tirsdag 5. juli 2011

Christine-trening

Da var to dager med Christine-trening overstått.
Første dagen gikk stort sett med til å finne rett takt og få til å ri han rett slik at han sporet.
Han mister fort balansen når vi kommer ut av takten, samtidig som han syns det er tungt å jobbe i den takten han egentlig skal gå i, og mister litt balansen da også.
Det at jeg "rir han ifra meg", jeg har en tendens til å sende han avgårde foran meg, har det rett og slett litt for travelt, det gjør jo ikke saken lettere.
Dette ble veldig tydelig i "shoulder fore"(mini-öppna), der jeg prøvde å ri frem når han slo opp, og det ble enda vanskeligere.
I både galopp og trav jobbet vi med sits- jeg må sitte mer stille, rette meg opp i ryggen OG fjære mer...ikke lett det her.
Gikk fornøyd fra treningen- mye input og mye å jobbe videre med selv.

Dag to var virkelig et oppløft. Han gikk mye bedre i takt, og kom vi ut av takten fant vi fort tilbake igjen. Fortsatte med sits-arbeid, og trente en hel del på å sitte ned i travet.
Han var denne dagen litt mer oppe i formen, og jobbet bedre bakfra allerede fra starten.
Denne dagen red vi inne der det er litt trangere, og det kommer enda mer frem hvor vanskelig vi syns det er å ri på høyre hånd i galoppen. Der skulle jeg bare tenke på at han måtte få gå frem på langsidene.

Noen flotte treningsdager- både siden det var veldig konkret hva jeg skulle jobbe videre med og fordi jeg fikk utrolig flott svar på treningen. Ingenting er som når HESTEN roser deg!


Kah og meg, sommer 2010.

2 kommentarer:

  1. "Hesten roser deg" var det finaste uttryck jag hört på länge! Hoppas att allt är bra med dig. H saknar sin Oboy-kompis ibland ;)

    SvarSlett
  2. Kul att läsa om era träningar!

    Måste börja planera trippen till Bergen! :)

    SvarSlett